Reklama
Wyświetlenie artykułów z etykietą: Samorząd
MOPS w Wolbromiu przyjmuje wnioski o świadczenie pieniężne za zakwaterowanie i wyżywienie obywateli Ukrainy
Świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy
Świadczenie przysługuje każdemu podmiotowi, w szczególności osobie fizycznej prowadzącej gospodarstwo domowe, zapewniającemu zakwaterowanie i wyżywienie obywatelom Ukrainy, którzy przybyli na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bezpośrednio z Ukrainy w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego państwa, oraz obywatelom Ukrainy posiadającym Kartę Polaka, którzy wraz z najbliższą rodziną z powodu tych działań wojennych przybyli do Polski.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 marca 2022 r. w sprawie maksymalnej wysokości świadczenia pieniężnego przysługującego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy oraz warunków przyznawania tego świadczenia i przedłużania jego wypłaty, ustalono wysokość świadczenia w kwocie 40 zł za osobę dziennie.
Świadczenie jest przyznawane na podstawie wniosku za okres faktycznego zapewniania zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy, nie dłużej niż za 60 dni i jest wypłacane „z dołu”. Wniosek jest rozpatrywany w terminie miesiąca od dnia jego złożenia w urzędzie gminy.
Świadczenie nie przysługuje, jeżeli warunki zakwaterowania i wyżywienia zagrażają życiu lub zdrowiu ludzi, lub gdy we wniosku podano nieprawdę.
Składając wniosek należy, pod rygorem odpowiedzialności karnej, złożyć oświadczenie o prawdziwości podanych danych, jak i że w związku z pomocą danym osobom z Ukrainy nie otrzymano już wcześniej żadnego świadczenia, ani że pomoc im nie jest udzielana odpłatnie, np. że Ukraińcy nie płacą czynszu najmu. Choć rozporządzenie weszło w życie 16 marca, to wnioskodawcy mogą wystąpić o wypłatę świadczenia wstecz, od 24 lutego 2022 r. Na formularzu stanowiącym załącznik do rozporządzenia wystarczy zaznaczyć odpowiednie dni z kalendarza, w których została udzielona pomoc. W przypadku chęci ubiegania się o wypłatę świadczenia przez okres dłuższy niż 60 dni należy uzasadnić taki wniosek wypełniając odpowiednią rubrykę w formularzu.
Wnioski należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Wolbromiu, ul. Skalska 20. MOPS czynny od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 do 15:00.
tel. 32 644 10 75, 32 644 00 70
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dobro jest w Małopolsce... w Charsznicy również
Ogłoszony jesienią ubiegłego roku internetowy plebiscyt „Fundusze Europejskie są w Małopolsce” przyniósł potrójny sukces Gminie Charsznica. Podczas uroczystej gali „Fundusze z Kulturą”, zorganizowanej w dniu 30.03.2022 w Operze Krakowskiej, wręczone zostały 54 pamiątkowe statuetki. Trzy z nich, z rąk wicemarszałka małopolski Łukasza Smółki, odebrał przewodniczący Rady Gminy Zdzisław Uchto.
Nagrodzone zostały projekty: „Rewitalizacja obszaru zdegradowanego w Miechowie-Charsznicy”, „Wymiana źródeł ciepła na paliwo gazowe” oraz „Renowacja i konserwacja Sanktuarium w Uniejowie Parceli”.
Plebiscyt został rozstrzygnięty drogą internetowego głosowania podczas którego Małopolanie wybierali swoich faworytów w poszczególnych powiatach. Wójt Gminy Charsznica wraz z administracją oraz Rada Gminy składają podziękowanie wszystkim którzy wzięli udział w plebiscycie, dając tym samym wskazówkę, które inwestycje wywierają najbardziej pozytywny wpływ na nasze otoczenie i budują świadomość istnienia Funduszy Europejskich w naszej codzienności oraz ich właściwego wykorzystania.
Podczas uroczystej gali nie zabrakło gestów solidarności z Ukrainą, zarówno jeśli chodzi o repertuar wieczoru jak i akcję zbiórki artykułów szkolnych i papierniczych przeznaczonych na wyprawki szkolne dla najmłodszych uchodźców, którzy zamieszkali w Małopolsce. Gmina Charsznica wsparła tę szczytną inicjatywę.
Podczas sesji Rady Gminy Charsznica w dniu 31.03.2022 zostały zaprezentowane statuetki oraz listy gratulacyjne, a następnie przekazane wójtowi gminy Janowi Żebrakowi.
Ronda wolbromskiej obwodnicy mają swoich patronów
Wolbromscy radni podczas sesji Rady Miejskiej w dniu 31 marca nadali nazwy czterem rondom na wybudowanej w 2019 roku 3,7-kilometrowej obwodnicy miasta. Z inicjatywą nadania nazw wystąpiła Komisja Oświaty, Kultury, Młodzieży, Sportu, Rekreacji i Turystyki Rady Miejskiej w Wolbromiu. Zgodnie z art. 18 ust.2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, podejmowanie uchwał w sprawie nazw ulic, placów publicznych, mostów oraz wznoszenia pomników przyrody, należy do wyłącznej kompetencji właściwości rady gminy.
Rada Miejska w Wolbromiu uchwaliła:
- nadanie nazwy Ronda Wolwrama i Hilarego – zlokalizowanemu w ciągu drogi wojewódzkiej nr DW783 i DW794, położonemu w obrębie sołectwa Chełm (Uchwała nr LII/433/2022)
- nadanie nazwy Ronda Petera Westena – zlokalizowanemu w ciągu drogi wojewódzkiej nr DW783 (skrzyżowanie z ulicą Świętojańska) i położonemu w obrębie sołectwa Chełm (Uchwała nr LII/434/2022)
- nadanie nazwy Ronda Władysława Wołkowskiego – zlokalizowanemu w ciągu drogi wojewódzkiej nr DW783 (skrzyżowanie z ulicą Brzozowska) i położonemu w obrębie miasta Wolbrom oraz sołectwa Brzozówka (Uchwała nr LII/435/2022)
- nadanie nazwy Ronda 1 Pułku Ułanów Krechowieckich – zlokalizowanemu w ciągu drogi wojewódzkiej nr DW783 (trasa miechowska) i położonemu w obrębie miasta Wolbrom (Uchwała nr LII/436/2022).
W treści uzasadnień do poszczególnych uchwał zostały pokrótce przypomniane postaci związane z historią miasta i regionu. Pamięć o jego założycielach, o osobach zasłużonych dla rozwoju gminy, osobistościach z nią związanych czy bohaterskich żołnierzach, stanowi ważny element budowania lokalnej tożsamości.
W Trzyciążu powstanie nowy budynek na potrzeby BiOAK
Gmina Trzyciąż złożyła z sukcesem wniosek do rządowego programu Polski Ład, z którego uzyskała dofinansowanie na budowę nowego obiektu na potrzeby Biblioteki i Ośrodka Animacji Kultury w Trzyciążu. Dzięki pozyskaniu z tego źródła dotacji w wysokości 5,4 mln zł, na działce pomiędzy Urzędem Gminy i terenem przy byłej Szkole Rolniczej w Trzyciążu, powstanie obiekt łączący tradycję z nowoczesnością, w którym znajdzie się dużo miejsca na bibliotekę i prowadzenie działalności kulturalno-oświatowej.
Projekt budowlany jest już praktycznie gotowy. Wynika z niego, że budynek biblioteki zaprojektowano na planie prostokąta o wymiarach ok. 15 x 39 m, co da powierzchnię całkowitą ok. 1227 m2. Będzie to obiekt dwupoziomowy, częściowo podpiwniczony, ze spadzistym dachem, pokrytym blachą.
Koszt realizacji całości inwestycji będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu, który zostanie wkrótce ogłoszony.
Wyprawka dla pierwszego mieszkańca gminy Miechów w 2022 roku
4 kwietnia burmistrz Dariusz Marczewski przekazał wyprawkę dla pierwszego mieszkańca gminy Miechów, który urodził się 1 stycznia o godz. 12:05 w Szpitalu św. Anny. Jest nim Mikołaj Lejda, który został obdarowany artykułami higienicznymi, kosmetykami, zabawkami i akcesoriami dla dzieci .
Gmina Miechów od 2016 roku realizuje projekt pn. „Wyprawka dla nowych mieszkańców gminy Miechów”. Pierwsze dziecko oraz pierwsze wieloraczki (bliźniaki, trojaczki itd.), które przyjdą na świat w nowym roku kalendarzowym, otrzymują prezent.
Nie jest istotne w którym szpitalu urodzą się dzieci, ważne, by mama była zameldowana w gminie Miechów. Przekazanie prezentu nie jest uzależnione od dochodów rodziny. Aby otrzymać wyprawkę należy dostarczyć dokument potwierdzający datę i godzinę urodzenia dzieci do Referatu Spraw Społecznych, Kultury, Sportu i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, ul. H. Sienkiewicza 25, pok. 215 oraz 216, tel.: 41 383 00 40, wew. 14.
Chłopcu i jego rodzinie życzymy dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności.
Zjeżdżalnie na basenie muszą poczkać
Niestety, planowany montaż zjeżdżalni do wieży wolbromskiego basenu zostanie odłożony w czasie. Ogłoszony 22 lutego przez burmistrza Miasta i Gminy Wolbrom przetarg na zamówienie o nazwie: „Zagospodarowanie działki nr 5050/2 obręb Wolbrom polegające na budowie zjeżdżalni” w trybie – projektuj i buduj, został unieważniony w dniu 15 marca, na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.
Cena oferty najkorzystniejszej (676.500 zł brutto) znacznie przekroczyła kwotę, jaką na ten cel zabezpieczyła gmina Wolbrom. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie powyższego zamówienia kwotę 360.000 zł brutto.
Wysoka kwota złożonej oferty jest konsekwencją utrzymujących się od kilku miesięcy rekordowych cen stali (nie tylko na krajowym rynku), która, jako materiał, w największym stopniu byłaby wykorzystana do całej konstrukcji planowanego zadania. Tym samym montaż zjeżdżalni musi poczekać na „lepsze czasy”.
Jak informuje burmistrz Miasta i Gminy Wolbrom Adam Zielnik, niewykorzystane środki zostaną przeznaczone na inne zadanie w ramach modernizacji basenów. Będzie to montaż instalacji fotowoltaicznej, zasilającej obiekty basenowe oraz zaplecze higieniczno-sanitarne.
Gmina Miechów - PESEL dla obywateli Ukrainy
Zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji z 12 marca 2022 roku prowadzona przez gminy rejestracja uchodźców z Ukrainy, którzy chcą uzyskać numer PESEL oraz podjąć pracę i pozostać w Polsce, rozpocznie się w środę 16 marca.
Numer PESEL mogą uzyskać osoby, które:
są obywatelem/obywatelką Ukrainy lub
są obywatelem/obywatelką Ukrainy i mają Kartę Polaka lub
są członkiem najbliższej rodziny obywatela/obywatelki Ukrainy, który/która ma Kartę Polaka, lub
są małżonkiem/małżonką obywatela/obywatelki Ukrainy, ale nie mają obywatelstwa ukraińskiego
oraz przybyli w okresie od 24 lutego 2022 r. na terytorium Polski bezpośrednio z terenu Ukrainy w w związku z prowadzonymi tam działaniami wojennymi.
Wniosek o nadanie numeru PESEL będzie można złożyć w dowolnym organie gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wniosek należy złożyć osobiście. Dziecko do 12. roku życia nie musi być obecne przy składaniu wniosku – z wyjątkiem sytuacji, w której jego tożsamość będzie ustalana w oparciu o oświadczenie.
Wniosek w imieniu dziecka składa jedno z rodziców, opiekun, kurator, opiekun tymczasowy ustanowiony przez sąd opiekuńczy lub osoba sprawująca faktyczną pieczę nad dzieckiem. Od dzieci, które nie ukończyły 12. roku życia, nie pobiera się odcisków palców.
Co należy przygotować?
Wniosek o nadanie numeru PESEL obywatelowi Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym. Formularz można też dostać w dowolnym urzędzie gminy.
Kolorowe zdjęcie na papierze fotograficznym w rozmiarach 35x45 mm (szerokość x wysokość), jeśli osoba na zdjęciu jest w ciemnych okularach lub w nakryciu głowy – należy przedstawić odpowiednie zaświadczenie.
Urząd zapewnia bezpłatne wykonanie zdjęcia w Zakładzie Fotograficznym „GUMIŚ”
32-200 Miechów, Rynek 6, po okazaniu dokumentu potwierdzającego rejestracje uchodźcy
na terenie gminy Miechów w następujących godzinach: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek – 9:00 – 15:00; środa 9:00 – 12:00
Dokument potwierdzający dane, które są we wniosku i tożsamość. Jeżeli osoba nie posiada takiego dokumentu, może złożyć oświadczenie o jego braku pod rygorem odpowiedzialności karnej.
Jeśli wypełniany jest wniosek w imieniu osoby małoletniej (poniżej 18 lat), należy podać dane rodziców i/lub osoby sprawującej faktyczną opiekę nad dzieckiem.
Usługa jest bezpłatna. Wnioskodawca otrzyma dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL.
Więcej informacji w językach ukraińskim i polskim znajduje się na stronach:
Отримай номер PESEL та довірений профіль – послуга для громадян України у зв'язку зі збройним конфліктом на території цієї країни,
Uzyskaj numer PESEL oraz profil zaufany – usługa dla obywateli Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Sprawę związaną z nadaniem numeru PESEL można załatwić w Urzędzie Gm,iny i Miasta w Miechowie - Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego pok. 126, 128
Godziny pracy Urzędu Gminy i Miasta w Miechowie :
poniedziałek w godz. 8:00 – 16:00
wtorek – piątek w godz. 7:00 – 15:00
numer telefonu 41 38 300 40 wew. 66,18
W trakcie wizyty należy pamiętać o obowiązku zachowania dystansu społecznego, zasłanianiu ust i nosa za pomocą maseczki oraz dezynfekcji rąk.
Pożegnanie dotychczasowego i powitanie nowego dyrektora Muzeum Ziemi Miechowskiej
W związku z przejściem na zasłużoną emeryturę, 1 marca włodarze Powiatu Miechowskiego wraz z partnerami współprowadzącymi Muzeum Ziemi Miechowskiej – Gminą i Miastem Miechów oraz parafią Grobu Bożego w Miechowie, podziękowali dyrektorowi Włodzimierzowi za długoletnią pracę, zaangażowanie i wkład w kultywowanie dziejów i promocję Miechowszczyzny. Jednocześnie powitali nowego dyrektora MZM – Marcina Florka.
Gratulacje, podziękowania i życzenia w starostwie powiatowym w Miechowie złożyli dyr. Barczyńskiemu samorządowcy powiatu – starostowie Jacek Kobyłka i Paweł Osikowski, przewodniczący Rady Powiatu Krzysztof Świerczek, burmistrz Dariusz Marczewski oraz ks. proboszcz Franciszek Siarek.
- Pan dyrektor był zawsze spokojny, służący dobrą radą, pomocą, fachową wiedzą i zawsze mówiący – nie ma sytuacji bez wyjścia oraz nie tak gwałtownie i nerwowo – tymi słowami starosta podsumował pracę Włodzimierza Barczyńskiego będącego dyrektorem Muzeum Ziemi Miechowskiej przez ostatnie 7 lat. Pociesza jedynie fakt, co podkreślał gospodarz powiatu, iż dyrektor deklaruje, iż nie rozstaje się zupełnie z Muzeum. Będzie nadal wspierał działania tej jednostki.
Na spotkaniu w starostwie obecny był również nowo powołany dyrektor Muzeum Ziemi Miechowskiej – Marcin Florek. Należy podkreślić, iż wszyscy partnerzy współprowadzący jednostkę pozytywnie ustosunkowali się do tego, by to właśnie dotychczasowy adiunkt muzealny, wcześniej asystent, związany z MZM od czasu jego powstania w 2012 roku, przejął przysłowiowe stery po Włodzimierzu Barczyńskim.
Marcin Florek jest historykiem, absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Oprócz ukochanej historii, nie tylko tej w szerszym ujęciu, ale zwłaszcza naszej regionalnej, jest miłośnikiem muzyki – od klasycznej po rozrywkową oraz lubi dobry film, zwłaszcza thrillery. Jest autorem bądź współautorem wielu wystaw prezentowanych w Muzeum Ziemi Miechowskiej oraz publikacji i artykułów traktujących o historii Miechowszczyzny.
fot.: Krzysztof Capiga
Starostwo Powiatowe w Miechowie
POWIATOWA ZBIÓRKA DLA UCHODŹCÓW Z UKRAINY
POWIATOWA ZBIÓRKA DLA UCHODŹCÓW Z UKRAINY
START: sobota, 26 lutego, od godz. 9:00 do 17:00
poniedziałek – piątek od 7:00 do 19:00
Miejsce: powiatowe szkoły średnie
- I Liceum Ogólnokształcące w Olkuszu, ul. Polna 8
- II Liceum Ogólnokształcące w Olkuszu, ul. Żeromskiego 1
- IV Liceum Ogólnokształcące w Olkuszu, ul. Korczaka 7
- Zespół Szkół nr 1 w Olkuszu, ul. Górnicza 12
- Zespół Szkół nr 3 w Olkuszu, ul. Nullo 32
- Zespół Szkół nr 4 w Olkuszu, ul. Legionów Polskich 1
- Zespół Szkół w Wolbromiu, ul. Skalska 18
Zbierane będą:
- żywność trwała, w tym: makarony, kasze, ryż, konserwy, żywność pakowana z długim terminem przydatności, woda butelkowana,
- środki higieny, w tym: mydła, szampony, papier toaletowy, pasta do zębów, szczoteczki, artykuły higieniczne dla kobiet,
- artykuły dla dzieci, w tym mleko w proszku, żywność w słoiczkach, kaszki, pieluchy
- czyste koce i śpiwory, karimaty, materace.
Koordynatorem akcji jest wicestarosta olkuski Paulina Polak, tel.: 880 313 707
MIECHÓW. Pomoc dla miasta partnerskiego Wołoczyska
Urząd Gminy i Miasta w Miechowie od 26 lutego (sobota) rozpoczyna zbiórkę niezbędnych rzeczy dla mieszkańców miasta partnerskiego – Wołoczyska i innych miejscowości Ukrainy. Z przeprowadzonych rozmów z przedstawicielami miasta wynika, iż w tym rejonie największe potrzeby związane są z przybywającymi rodakami z innych części kraju.
Mieszkańcy tamtejszego regionu potrzebują następujących rzeczy:
- środki opatrunkowe, zwłaszcza na zranienia i oparzenia, koce termiczne, gazy jałowe, kompresy jałowe, opaski dziane, bandaże elastyczne, ampułki soli fizjologicznej, środki odkażające, rękawiczki jednorazowe, chusty opatrunkowe sterylne, opaski uciskowe, nożyczki do opatrunków,
- poduszki, koce, śpiwory, ręczniki (nowe), kosmetyki i chemia: żele pod prysznic, szampony, mydła, szczoteczki i pasty do zębów, kremy ochronne, podpaski, pampersy dla dzieci, płyny do prania, płyny do mycia naczyń,
- żywność długoterminowa: konserwy, olej, cukier, makarony, mąka, kasza, ryż, herbata, kawa, słodycze, mleko UHT, warzywa/owoce w puszkach (np. fasola, groszek, kukurydza, ananas, brzoskwinia), przeciery pomidorowe w kartonach, suszone owoce, orzechy,
- leki (przeciwgorączkowe, przeciwwymiotne, hemostatyczne/przeciwkrwotoczne),
- krótkofalówki Motorola o zasięgu działania 5-10 km.
Nie zbieramy odzieży.
Wyżej wymienione materiały w opisanych kartonach można przynosić do świetlicy zlokalizowanej w pawilonie handlowym (ul. M. Konopnickiej 21) codziennie w godz. 9:00 – 12:00 oraz 16:00 – 19:00 (także w weekendy) – do odwołania.
W przypadku braku możliwości transportu rzeczy do punktu zbiórki, Urząd Gminy i Miasta zapewni ich odbiór – wystarczy zgłosić taką potrzebę telefonicznie.
Więcej informacji:
Referat Spraw Społecznych, Kultury Sportu i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UGiM tel. 41 383 00 40, wew. 14, 534 533 551, 501 225 087