Reklama

Wyświetlenie artykułów z etykietą: Samorząd

 

Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Krakowie zarejestrowało na terenie swej właściwości (Kraków I, II, III) 338 komitetów wyborczych wyborców.

30 z nich ma siedzibę na terenie powiatu olkuskiego.

Oto one:

 

NAZWA

PEŁNOMOCNIK

SIEDZIBA

ZASIĘG

KWW WSPÓLNIE DLA GMINY TRZYCIĄŻ

Marta Mikuła

Milonki

gm. Trzyciąż

KWW ROMAN PIAŚNIK-SPRAWDZONY WYBÓR

Łukasz Parfiński

Olkusz

woj. małopolskie

KWW WSPÓLNE DOBRO

Dariusz Adamik

Klucze

gm. Klucze

KWW ODNOWA

Jan Orkisz

Olkusz

woj. małopolskie

KWW DAMIAN ADAMUSZEK

Żaneta Adamuszek

Rodaki

gm. Klucze

KWW „BLISKO WASZYCH SPRAW”

Stanisław Zając

Kolbark

gm. Klucze

KWW SEBASTIAN GÓRAL

Ewelina Góral

Jaroszowiec

gm. Klucze

KWW PIASNY PAWEŁ

Paweł Piasny

Zimnodół

woj. małopolskie

KWW WSPÓLNIE DLA JAROSZOWCA

Paulina Wołowicz

Jaroszowiec

gm. Klucze

KWW JÓZEFA GRZYWY

Martyna Grzywa

Milonki

gm. Trzyciąż

KWW PEWNA PRZYSZŁOŚĆ

Paulina Polak

Żurada

woj. małopolskie

KWW KRZYSZTOFA DUDZIŃSKIEGO

Marzena Cebo

Bolesław

gm. Bolesław

KWW PRZYJAZNA GMINA TRZYCIĄŻ

Jarosław Półtorak

Tarnawa

gm. Trzyciąż

KWW MAGDALENY KUBAŃSKIEJ

Irena Kubańska

Bukowno

m. Bukowno

KWW DLA WSPÓLNEGO DOBRA

Filip Probierz

Porąbka

gm. Trzyciąż

KWW PRZYJAZNA I POMOCNA GMINA

Marek Ciepał

Załęże

woj. małopolskie

KWW PRZEMYSŁAWA PRUSKIEGO

Justyna Pruska

Bolesław

gm. Bolesław

KWW WSPÓLNOTA BUKOWNO

Małgorzata Lorek

Bukowno

woj. małopolskie

KWW SPRAWIEDLIWOŚĆ SPOŁECZNA

Renata Łydka

Krzykawka

gm. Bolesław

KWW BEATA BAZAN-BAGROWSKA

Grzegorz Bagrowski

Bolesław

gm. Bolesław

KWW ANDRZEJ KARGÓL

Jakub Kargól

Klucze

gm. Klucze

KWW MARCINA COCKIEWICZA

Beata Skubis

Bukowno

m. Bukowno

KWW MIRON PISZCZEK

Zbigniew Piszczek

Kwaśniów G.

gm. Klucze

KWW RAZEM DLA LEPSZEGO BUKOWNA

Anna Piasta

Bukowno

m. Bukowno

KWW GMINA KLUCZE WSPÓLNE DOBRO

Grzegorz Wilk

Kolbark

gm. Klucze

KWW SIUTA KAZIMIERZ

Barbara Siuta

Bukowno

m. Bukowno

KWW BUKOWNO – DOBRE MIEJSCE DO ŻYCIA

Piotr Gajdziszewski

Bukowno

m. Bukowno

KWW DAWIDA WOLNY

Jan Wolny

Bydlin

gm. Klucze

KWW PAWEŁ KORDAS

Adam Banaś

Klucze

gm. Klucze

KWW GMINY WOLBROM WSPÓLNIE MOŻEMY WIĘCEJ

Tomasz Płaszczyk

Wolbrom

woj. małopolskie

 

Oprócz nich, na szczeblu kraju Państwowa Komisja Wyborcza zarejestrowała 36 komitetów utworzonych przez partie polityczne, koalicje partii bądź stowarzyszenia. Jest też sporo komitetów wyborczych wyborców, zarejestrowanych w różnych miejscowościach, które jako zasięg swej działalności zgłosiły całe województwo małopolskie. Wszystkie one także będą miały prawo do zgłaszania kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

 

Kalendarz wyborczy

 

Podajemy kilka najważniejszych dat i czynności, które tworzą tzw. Kalendarz wyborczy przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi.

- do 12 lutego: podanie do publicznej wiadomości informacji o granicach okręgów wyborczych, ilości wybieranych radnych i siedzibach terytorialnych komisji wyborczych, zawiadomienie PKW lub komisarza wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego;

- do 22 lutego: zgłoszenie kandydatów na członków terytorialnych komisji wyborczych;

- do 27 lutego: powołanie terytorialnych komisji wyborczych;

- do 4 marca: utworzenie obwodów głosowania w zakładach leczniczych, domach pomocy społecznej itp., zgłaszanie list kandydatów na radnych do rad gmin, powiatów, sejmików województw (do godz. 16:00);

- do 8 marca: podanie do publicznej wiadomości informacji o numerach i granicach obwodów głosowania, siedzibach obwodowych komisji itp., zgłoszenie kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych;

- do 13 marca: przyznanie przez PKW jednolitych numerów list dla tych komitetów, które zarejestrowały listy kandydatów w co najmniej połowie okręgów w wyborach do sejmików województw;

- do 14 marca: zgłaszanie kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (do godz. 16:00);

- do 15 marca: przyznanie numerów list pozostałym komitetom startującym do sejmiku województwa;

- do 18 marca: przyznanie numerów list pozostałym komitetom startującym do powiatu, powołanie obwodowych komisji wyborczych;

- od 23 marca do 5 kwietnia (do godz. 24:00): nieodpłatne rozpowszechnianie w programach publicznych nadawców medialnych audycji wyborczych poszczególnych komitetów;

- do 25 marca: podanie do publicznej wiadomości informacji o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, zgłaszanie zamiaru głosowania korespondencyjnego i z pomocą alfabetu Braille'a, zgłaszanie zamiaru skorzystania z prawa do bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego (wyborcy niepełnosprawni i powyżej 60 roku życia);

- do 28 marca: podanie do publicznej wiadomości informacji o organizacji bezpłatnego gminnego przewozu pasażerskiego;

- do 29 marca: składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania (wyborcy niepełnosprawni i powyżej 60 lat);

- do 4 kwietnia: poinformowanie wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców powyżej 60 roku życia, którzy zgłosili taki zamiar, o godzinie bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego;

- 5 kwietnia (godz. 24:00): zakończenie kampanii wyborczej;

- 7 kwietnia (od 7:00 – 21:00): głosowanie w wyborach samorządowych.

 

Dział: Powiat olkuski
Etykiety

 

Miechowskie koło Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną planuje zakup dziewięcioosobowego mikrobusu dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnością, w tym na wózkach inwalidzkich. Część środków na ten cel udało się pozyskać z programu „Wyrównywania różnic między regionami III” – obszar D Likwidacja barier transportowych. Brakuje jednak jednak jeszcze 20 tys. zł, stąd – w imieniu podopiecznych i uczestników różnorodnych zajęć prowadzonych przez koło – bardzo serdecznie prosimy o wsparcie finansowe tej inicjatywy w formie darowizny. Państwa hojność pomoże zapewnić mobilność i niezależność tym, którzy zmagają się z różnoraką niepełnosprawnością.

 

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Miechowie jest organizacją pozarządową, niedochodową i samopomocową. Od lat otacza kompleksową opieką dzieci, młodzież i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Wspomagamy osoby niepełnosprawne w rozwoju osobistym i społecznym. Tworzymy dogodne warunki do edukacji, rehabilitacji ruchowej, społecznej i zawodowej.

 

Misją Stowarzyszenia jest:

- dbanie o godność, szczęście i jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną, ich równoprawne miejsce w rodzinie i w społeczeństwie,

- wspieranie rodzin osób z niepełnosprawnością intelektualną we wszystkich obszarach życia i sytuacjach, a zwłaszcza w ich gotowości niesienia pomocy innym.

 

Na zajęcia do placówek Stowarzyszenia dowozimy uczestników z odległych gmin powiatu miechowskiego jak i sąsiednich powiatów tj. ziemskiego krakowskiego, kazimierskiego, olkuskiego.

W związku z rosnącą liczbą uczestników Stowarzyszenia, istnieje potrzeba rozszerzenia floty pojazdów, dlatego planujemy zakup pojazdu o łącznej wartości w kwocie 197.678 złotych, dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnością w tym na wózkach inwalidzkich, co znacznie ułatwi im codzienne funkcjonowanie oraz uczestnictwo w życiu społecznym.

Część środków w kwocie 120.000 złotych pozyskaliśmy z programu „Wyrównywania różnic między regionami III” – obszar D Likwidacja barier transportowych. Po zgromadzeniu środków własnych brakująca kwota do zrealizowania zakupu dziewięcioosobowego mikrobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich to 20.000 złotych.

Planowany zakup samochodu obejmuje szereg konkretnych osiągnięć, których realizacja jest kluczowa do komfortowej i systematycznej pracy placówek. Spodziewanymi rezultatami są:

1. Objęcie wsparciem członków poszczególnych placówek prowadzonych przez Stowarzyszenie.

Prowadzone placówki obejmują:

- Ośrodek Rehabilitacyjno - Edukacyjno - Wychowawczy (OREW),

- Warsztat Terapii Zajęciowej (WTZ),

- Zajęcia Klubowe w WTZ,

- Centrum Opiekuńczo Mieszkalne (COM),

- Świetlica Terapeutyczna „Moje Miejsce”,

- Pilotażowy Program „Rehabilitacja 25 Plus”.

2. Dostęp do różnorodnych form kompleksowej rehabilitacji i terapii oraz specjalistycznej opieki lekarskiej.

3. Dowóz do użyteczności publicznej takich jak banki, urzędy, kościoły i inne.

4. Możliwość rozwijania umiejętności, pasji oraz rozwijanie integracji społecznej i adaptacje w społeczeństwie poprzez wyjazdy na wycieczki, festiwale, konkursy, przeglądy twórczości, zawody sportowe.

Istotne jest umożliwienie uczestnikom łatwego i wygodnego dostępu do zajęć w placówkach oraz do miejsc obszaru ich działania.

Ofiarowane dobrowolne środki, zostaną przeznaczone na pokrycie części kosztów zakupu pojazdu dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych w tym na wózkach inwalidzkich.

Zakup tego pojazdu umożliwi działania w których Stowarzyszenie będzie mogło skuteczniej spełniać potrzeby swoich uczestników.

W imieniu uczestników bardzo serdecznie prosimy o wsparcie finansowe w formie darowizny. Wasza hojność pomoże nam zapewnić mobilność i niezależność tym, którzy zmagają się z różnoraką niepełnosprawnością. Każda kwota przyczyni się do stworzenia lepszych warunków życia dla naszej społeczności.

 

Numer rachunku bankowego:

Alior Bank S.A.

50 2490 0005 0000 4530 9070 8926

 

Z góry dziękujemy za Waszą życzliwość i wsparcie.

 

Etykiety
środa, 07 luty 2024 09:00

Lodówka społeczna w Wolbromiu!

 

W Polsce marnuje się blisko 4,8 mln ton żywności rocznie, za 60% całości wyrzucanego jedzenia odpowiadają konsumenci. Tak nie musi być. Każdy z nas, małymi krokami- zmianą nawyków i codziennej rutyny, może to zmienić. Jedną z możliwości są tzw. LODÓWKI SPOŁECZNE. Jedna z nich niebawem pojawi się w Wolbromiu. Zlokalizowana będzie na ul. Krakowskiej 1, w sąsiedztwie Biblioteki Miejskiej, w miejscu ogólnie dostępnym.

Zasada jest prosta – produkty, których nie jesteśmy w stanie zużyć, posiłki których nie jesteśmy w stanie zjeść – wkładamy do lodówki, aby mógł z nich skorzystać ktoś w potrzebie. Warunek jest jeden – żywność musi być świeża i w terminie ważności.

Jeden gest, wiele korzyści: nie marnujemy jedzenia, pomagamy potrzebującym, dbamy o środowisko.

Dział: Wolbrom
Etykiety

 

Mikołaj Dela to pierwsze dziecko z Gminy Gołcza urodzone w 2024 roku. Maluszek przyszedł na świat 2 stycznia 2024 r. o godzinie 4:35 w Szpitalu św. Anny w Miechowie. Warto dodać, że to również pierwsze dziecko urodzone w nowym roku w miechowskim szpitalu.

Z tej okazji nowo narodzonego mieszkańca gminy odwiedził wójt Lesław Blacha wraz z sekretarz gminy Marylą Stasiek-Mentel. Podczas wizyty przekazał prezent dla małego Mikołajka, gratulacje i najlepsze życzenia dla rodziców, a także upominek dla starszej siostrzyczki.

Gratulujemy rodzicom oraz życzymy samych radosnych i szczęśliwych chwil.

(UG w Gołczy)

 

Dział: Gołcza
Etykiety
poniedziałek, 29 styczeń 2024 20:51

Pomnik Jana Kilińskiego przechodzi renowację

 

Rzeźba bohaterskiego szewca na wolbromskim rynku w tym roku obchodzić będzie setną rocznicę odsłonięcia. Z tej okazji władze samorządowe, przychylając się do wniosku Cechu Rzemiosł Różnych, zdecydowały o renowacji całego pomnika oraz uporządkowania jego otoczenia. Całość prac kosztować ma ok. 160 tys. zł.

 

Część kosztów pierwszego etapu przedsięwzięcia, które oszacowano na ponad 60 tys. zł, pokryje dotacja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. W ramach konkursu „Małopolska Pamięta – zachowanie miejsc pamięci historycznej” Gmina Wolbrom otrzyma wsparcie w wysokości 14.250 zł, które pomoże sfinansować prace konserwatorskie, restauratorskie oraz budowlane. W harmonogramie uwzględniono takie czynności, jak: oczyszczenie powierzchni rzeźby, uzupełnienie ubytków, impregnację, hydrofobizację (zapobieganie wnikaniu wody w głąb struktury materiałów) oraz scalenie kolorystyczne.

W ramach drugiego etapu, który zakończyć się ma 31 maja 2024 roku, przewidziano: czyszczenie, impregnację, uzupełnienia ubytków oraz zabezpieczenie przed wnikaniem wilgoci cokołu pomnika, przywrócenie oryginalnej formy orła na cokole, wykonanie nowych stopni z piaskowca oraz montaż metalowego ogrodzenia. Także w przypadku prac ujętych w drugim etapie przedsięwzięcia gmina będzie starać się o pozyskanie wsparcia finansowego ze źródeł zewnętrznych.

Na realizację obydwu etapów burmistrz podpisał umowę z firmą Bartosza Kruka z Bilczy (gmina Morawica). Prace prowadzone są z uwzględnieniem zaleceń Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Dział: Wolbrom
wtorek, 23 styczeń 2024 12:57

Setne urodziny Pani Danuty i Pani Władysławy

 

W minionym tygodniu, dwie mieszkanki Gminy Miechów obchodziły setne urodziny. Ten wyjątkowy jubileusz świętowała Pani Danuta Szczepka z Miechowa i Pani Władysława Kopeć z Celin Przesławickich.

 

Dostojne Jubilatki, które przekroczyły magiczne 100 lat, odwiedził burmistrz Gminy i Miasta Miechów Dariusz Marczewski, życząc obu Paniom zdrowia i wszelkiej pomyślności oraz kolejnych lat pełnych ciepła i radości w gronie najbliższych. Wraz z Katarzyną Borecką – zastępcą kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Miechowie, burmistrz wręczył Pani Danucie i Pani Władysławie pamiątkowe listy gratulacyjne, upominki i kwiaty.

 

Pani Władysława Kopeć swoje setne urodziny obchodziła 18 stycznia w Celinach Przesławickich. W rodzinnej miejscowości mieszka do dziś. Doczekała się pięciorga wnucząt i jedenastu prawnucząt.

Pani Danuta Szczepka urodziła się 19 stycznia 1924 roku i przez ponad 70 lat mieszkała w Szczepanowicach, a obecnie jest mieszkanką Miechowa. Ma jedenaście wnucząt i siedemnaście prawnucząt.

Urodzinowe spotkania przebiegły w serdecznej atmosferze. Były okazją do wspomnień, a także rozmów z rodziną Jubilatek. Mimo zacnego wieku Panie cieszą się dobrą pamięcią i pogodą ducha, a na co dzień otoczone są wsparciem najbliższych osób.

Szanowne Jubilatki – życzymy Wam przede wszystkim dużo zdrowia, niech każdy dzień upływa Wam w spokoju i radości.

 

(UGiM w Miechowie)

Dział: Miechów
Etykiety
poniedziałek, 15 styczeń 2024 22:05

Turniej „Dzikich drużyn” w Gołczy

 

W dniach 16-17 grudnia na terenie Gminy Gołcza rozegrane zostały spotkania piłki halowej w ramach II edycji turnieju „Dzikich Drużyn o Puchar Wójta gminy Gołcza Lesława Blachy”. Do rywalizacji o wspomniane wyżej trofeum przystąpiło aż 16 drużyn z Gołczy oraz okolic! Nie zabrakło także wydarzeń towarzyszących, które znacznie podniosły atrakcyjność całego turnieju.

 

Na fali powodzenia I edycji turnieju dzikich drużyn Spartak Wielkanoc-Gołcza oraz Gmina Gołcza postanowiły zorganizować następną, tym razem halową edycję wydarzenia. Do zmagań na hali sportowej przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Gołczy zgłosiło się łącznie 16 zespołów: Saria, Bismarckhutte, FC Dzbaners, Escaro Dream Team, WATAHA, Asy z A klasy, Luźne GraJki, Hurtownia, FC California, Young Boys, Shadow Hunters, Lekko Spoceni, KOSIBA SERWIS, Orzeł BTS, OLDBOJE oraz MK-Dźwigi.

Zmagania w ramach rozgrywek grupowych rozpoczęły się 16 grudnia 2023 roku i trwały do późnych godzin wieczornych. Kibice, zebrani tego dnia na trybunach hali sportowej w Gołczy, mogli podziwiać niezwykle zacięte pojedynki obfitujące w ekwilibrystyczne zagrania oraz to, z czego słynie piłka halowa – piękne bramki.

17 grudnia 2023 roku do rywalizacji przystąpiło tylko 8 zespołów, których celem było pokonanie oponentów w bezpośrednim pojedynku, a tym samym zdobycie pierwszego miejsca w całych zawodach. W międzyczasie kibice mogli również podziwiać pokazy broni, przygotowane przez organizację Laki Strzał. Jednym z ciekawszych punktów drugiego dnia zmagań, a zarazem przedsmakiem wielkiego finału turnieju „Dzikich drużyn” był pokazowy mecz między futsalowymi drużynami BSF ABJ Powiat Bochnia a GKS Futsal Tychy, które na co dzień występują odpowiednio w rozgrywkach polskiej Ekstraklasy oraz I Ligi Futsalu PZPN.

Po tym spotkaniu przyszedł czas na wielki finał, pomiędzy MK-Dźwigi a Young Boys. Warto wspomnieć, iż MK-Dźwigi byli obrońcami tytułu. Obrońcami, którzy zdołali wygrać „Puchar wójta gminy Gołcza Lesława Blachy” po raz drugi z rzędu! Na drugim miejscu znalazła się ekipa Young Boys, natomiast podium dopełnił zespół Lekko Spoceni. Po zakończeniu turnieju przyznano także nagrody indywidualne, które otrzymali: Jakub Lewandowski (najlepszy strzelec turnieju), Norbert Jaszczak (najlepszy zawodnik) oraz Damian Srebnicki (najlepszy bramkarz).

- Dla nas organizatorów był to bardzo pracowity weekend, więc z tego miejsca chciałem podziękować Markowi, Pawłowi, Pawłowi, Tomkowi, Przemkowi, Krzyśkowi, że pomogli mi zorganizować to wydarzenie, które przyciągnęło dość spore grono fanów piłki futsalowej, zarówno na hale, jak i do transmisji. Główne podziękowania z tego miejsca kieruje mojej żonie Paulinie, która w sam sobie znany sposób znosiła te wszystkie przygotowania, które trwały od września. Jeśli kogoś pominąłem, to bardzo przepraszam i jeszcze raz dziękuję – mówił jeden ze współorganizatorów turnieju „Dzikich drużyn” Artur Włodarczyk.

 

Dział: Gołcza
Etykiety

 

Od 8 grudnia nowym prezesem zarządu WZWKGKiM jest Magdalena Mocny. Przez kilka ostatnich lat stanowisko to piastował Andrzej Duch, który na początku września ubiegłego roku złożył rezygnację. Rada Nadzorcza delegowała więc do pełnienia tej funkcji przez trzy miesiące dr Annę Ryl i niebawem ogłosiła konkurs. Wzięło w nim udział ośmioro kandydatów, których kwalifikacje, motywacje i predyspozycje zostały ocenione przez powołaną w tym celu komisję.

Działająca w charakterze komisji konkursowej Rada Nadzorcza, podczas rozmowy kwalifikacyjnej, zwracała szczególną uwagę na znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zespołem pracowników, na przygotowanie merytoryczne kandydatów pod względem funkcjonowania spółek prawa handlowego, a także na poziom motywacji do pracy i predyspozycje. Jak czytamy w informacji o wynikach konkursu, Magdalena Mocny uzyskała pozytywną ocenę w zakresie znajomości zagadnień wymaganych na stanowisku prezesa zarządu komunalnej spółki, wykazała się wysokim poziomem wiedzy merytorycznej, a w trakcie rozmowy uznała, że „kładzie ona nacisk na profesjonalizm, prawidłowość i zgodność z prawem realizowanych zadań oraz powierzonych obowiązków”.

Tak dobra ocena Rady Nadzorczej nie dziwi, bowiem nowa pani prezes przez 23 lata pracowała w olkuskich wodociągach, ostatnio na stanowisku kierowniczym w Wydziale Inwestycji, a wcześniej w Wydziale Gospodarki Ściekowej, Technologii Wody. Pełniła też obowiązki zastępcy kierownika jednostki realizującej projekt (wartość ponad 200 mln zł), z dofinansowaniem z Funduszu Spójności Unii Europejskiej, pn. „Porządkowanie gospodarki ściekowej w zlewni Białej Przemszy na terenach gmin Olkusz, Bukowno, Bolesław i Klucze – I etap”. Przedsięwzięcie to obejmowało zarówno budowę sieci kanalizacyjnej, przebudowę oczyszczalni ścieków, jak i stworzenie nowego systemu zaopatrzenia w wodę (m.in. budowę nowych ujęć) mieszkańców tych czterech gmin, z chwilą zamknięcia kopalni ZGH Bolesław.

Magdalena Mocny mieszka w Osieku koło Olkusza, ukończyła inżynierię środowiska, ze specjalnością „Zaopatrzenie w wodę, unieszkodliwianie ścieków i odpadów oraz prawna ochrona wód” na Politechnice Krakowskiej oraz studia podyplomowe na Akademii Górniczo-Hutniczej w zakresie zarządzania funduszami europejskimi. Jest zatem dobrze przygotowana teoretycznie i praktycznie do sprostania nowym wyzwaniom, jakie czekają ją w Wolbromiu. Zakres działalności naszej spółki jest bowiem większy niż ten, z jakim miała do czynienia pracując w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o, w Olkuszu. Tam było to przede wszystkim zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków – tutaj dochodzą jeszcze sprawy gospodarki komunalnej, a więc zagadnienia komunalne, administrowanie budynkami gminnymi, utrzymanie dróg i zieleni miejskiej, a nawet obiektów sportowo-rekreacyjnych (kompleks basenów, hala sportowa).

Dział: Wolbrom
Etykiety

 

7 stycznia policjanci z Posterunku Policji w Książu Wielkim zostali powiadomieni przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej o osobie, której życie i zdrowie może być zagrożone. Mężczyzna miał przebywać na terenie pustostanu, wewnątrz budynków gospodarczych znajdujących się na posesji jednego z mieszkańców gminy. Policjanci kilkukrotnie kontrolowali wskazany adres, ale dopiero w godzinach wieczornych udało się zastać 54-latka, który znajdował się w stajennym boksie. Z uwagi na trudne warunki, które mogły narazić mężczyznę na zamarznięcie, policjanci zabrali go do najbliższego schroniska.

Kolejnym przykładem na to, że los osób zagrożonych wychłodzeniem nie jest obojętny mieszkańcom powiatu miechowskiego jest wczorajsze zgłoszenie z 10 stycznia, które wpłynęło na stanowisko oficera dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Miechowie. Zgłaszająca kobieta oświadczyła, że nie ma kontaktu z zamieszkującym samotnie 90-latkiem, który dzień wcześniej przebywał w szpitalu, a obecnie nie odbiera telefonu i nie otwiera drzwi. Policjanci wraz z Zespołem Ratownictwa Medycznego, przy pomocy Straży Pożarnej, weszli siłowo do domu mężczyzny. Zastali go w pomieszczeniu, w którym panowała niska temperatura, W związku z tym policjanci wezwali na miejsce pracownika GOPS w Miechowie, który zobowiązał się umieścić mężczyznę w Domu Pomocy Społecznej według jego woli.

 

Zima to pora roku, w której bezdomni, a także samotnie mieszkający seniorzy mogą być zagrożeni z powodu niskich temperatur. Nie bądźmy obojętni na ich los, alarmujmy władze i służby mundurowe, gdy mamy podejrzenie, że dzieje się coś złego!!!

wtorek, 09 styczeń 2024 09:03

WAŻNE ZMIANY W DYŻUROWANIU APTEK

 

Nowelizacja ustawy „Prawo farmaceutyczne” wprowadziła zmiany, zarówno dla aptek, jak i dla samorządów, dotyczące nocnych i świątecznych dyżurów aptek, które teraz będą organizowane na nowych zasadach.

 

Nowe definicje dyżurów nocnych i świątecznych!

W ustawie zdefiniowano na nowo, co oznacza dyżur nocny i świąteczny.

W przypadku dyżuru świątecznego (dyżuru w dzień wolny od pracy – za taki dzień wg ustawy nie uznaje się soboty) chodzić będzie o dyżur pełniony przez aptekę ogólnodostępną „bez przerwy przez kolejne 4 godziny zegarowe w przedziale czasowym między 10.00 a 18.00”.

Za dyżur nocny będzie uznawany dyżur pełniony przez aptekę ogólnodostępną bez przerwy przez kolejne 2 godziny zegarowe w przedziale czasowym między godzinami 19:00 a 23:00”.

Ponadto nowelizacja ustawy przekazała kompetencje do podejmowania uchwał w sprawie wyznaczenia apteki ogólnodostępnej do pełnienia dyżurów na rzecz zarządu powiatu (do tej pory była to właściwość organu stanowiącego powiatu, czyli rady powiatu).

 

Biorąc powyższe pod uwagę, Zarząd Powiatu w Olkuszu wyznaczył aptekę mieszczącą się przy Al. 1000-lecia 17 w Olkuszu do pełnienia dyżurów na terenie powiatu olkuskiego w 2024 roku, w następujący sposób:

- w porze nocnej od poniedziałku do piątku w godzinach 21:00 – 23:00

- w porze nocnej w soboty w godzinach 19:00 – 21:00

Dział: Powiat olkuski
Etykiety