Korzystanie z witryny wiesci.info.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.

Akceptuję Politykę plików cookies (Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia).

2-kilometrowa łącznica kolejowa mogłaby połączyć Wolbrom i Charsznicę z Miechowem

W 40 minut do Krakowa?

Jak podaje „Rynek Kolejowy” – obecnie na zlecenie PKP PLK realizowane jest studium wykonalności dla kolejowych inwestycji infrastrukturalnych Małopolski. W jego ramach rozważane są różne opcje rozbudowy infrastruktury, w tym budowa bezpośredniego połączenia linii kolejowych nr 8 i 62, czyli trasy z Tunelu przez Miechów do Krakowa z trasą z Tunelu przez Charsznicę, Wolbrom do Sosnowca i dalej w kierunku Katowic. Gdyby ona powstała, mieszkańcy okolicznych gmin zyskaliby dogodne połączenie kolejowe ze stolicą regionu.

Zdaniem naszych Czytelników, aby taka inwestycja weszła do realizacji, potrzebny byłby wysiłek i lobbing lokalnych władz. Jako przykład podawana jest Włoszczowa, Opoczno, a wkrótce także Olkusz, który już niedługo zyska podobną łącznicę przez Jaworzno.

Koszty ok. 2-kilometrowego odcinka między Charsznicą a Miechowem mogą okazać się niższe niż budowa zupełnie nowej linii z Olkusza do Krakowa, łącznicy w okolicy Jaworzna, tym bardziej że te miasta (Kraków - Olkusz) ma połączyć „szprycha” szybkiej kolei do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Budowa łącznicy przed Tunelem, nawet jednotorowa, to zysk przede wszystkim dla Wolbromia i Charsznicy. Patrząc na pełne parkingi w Miechowie, można śmiało zakładać sukces i tej linii, przede wszystkim w sytuacji wykorzystania przyśpieszonych połączeń „Regio”.

 


 

OCEŃ SZPITAL

CZYTAJ WIĘCEJ